EN

אלק סות' | Sleeping by the Mississippi

זוהי התערוכה הראשונה של הצלם האמריקאי האגדי אלק סות' בישראל.
סות', יליד 1969, ממשיך בעבודותיו את מסורת צלמי הדרכים האמריקאיים, ביניהם רוברט פרנק, ווקר אוונס, סטיבן שור וג'ואל שטרנפלד, ובו זמנית יוצר ממנה שפה צילומית משל עצמו, ייחודית ומזוהה.
בצילום אנלוגי בפורמט גדול, מספר סות' כבר שנים רבות את הסיפור של אמריקה. צילומיו מרהיבים מבחינה טכנית ועם זאת אינטימיים, פואטיים ונוגעים ללב.

______

בתערוכה מוצגות 25 עבודות אשר נבחרו מתוך 46 צילומי צבע מוקפדים מהפרוייקט האיקוני של סות', Sleeping by the Mississippi (שינה על גדות המיסיסיפי), אשר היווה פריצת דרך בקריירה של מי שנחשב כיום לאחד הצלמים החשובים והמשפיעים בעולם.

הפרויקט Sleeping by the Mississippi הוצג לראשונה בחודש מאי 2004 בביאנלה של מוזיאון הויטני בניו יורק ועורר הדים רבים. בחודש יוני של אותה השנה הפרוייקט יצא לאור כספר שהפך לקלאסיקה ואף זכה למהדורה מחודשת בשנת 2017.

סות' צילם במשך חמש שנים לאורך חופו של נהר המיסיסיפי, מאזור צפון מינסוטה ועד לאזורים המוזנחים בהם נשפך המיסיסיפי אל מפרץ מקסיקו.
הפרויקט מורכב מצילומי נופים ומרחבים, צילומי טבע דומם וצילומי פורטרטים. השילוב בין הז'אנרים השונים מעמיק את סיפור המסע ומזמין את הצופים לחבר בין החלקים בניסיון להרכיב את הפאזל שאת חלקיו טווה סות' בכישרון ורגישות.
סות' משלב צילומים של מקומות ואנשים לא מוכרים עם אזכורים לפנינים ההיסטוריות והתרבותיות של האזור בתחומי המוסיקה, האמנות, הפוליטיקה והספרות. לצד אלה, הוא מעלה לדיון שאלות אוניברסליות בנושאי דת, גזע, מוות, פשע, מיניות, אובדן, כמיהה, בדידות, תקווה (אבודה?) וחלומות.

סות' סוקר את מושאי הצילום שלו בפתיחות ובחמלה, ללא שיפוטיות, וכך יוצר דיוקן מלנכולי, אינטימי ונוגע, הגדול מסך חלקיו.
בהסתכלות על גוף העבודות הזה, 15 שנה לאחר שפורסם לראשונה, ברור שהוא לא רק מספר את סיפורה של אמריקה ואנשיה, אלא עוסק בנושאים המעסיקים כל אחת ואחד מאיתנו בכל מקום בעולם.

מציג:
אלק סות׳ (ארה״ב)

אוצרת:
מיה ענר

לוגו של וואטסאפ