EN

'בעיניים אחרות', תכנית הצילום המשותפת

התערוכה מציגה עבודות צילום המתייחסות ליצירת האמנות ״הסעודה האחרונה״ של לאונרדו דה וינצ׳י. דימוי זה, שצוטט בכל כך הרבה עבודות אמנות, מצוטט הפעם בצורה שונה, דרך בחינת החוויה החושית. הדימוי נלקח למקום בו אוכל ערבי מסורתי מתערבב עם אוכל יהודי מתפוצות שונות, ושני אלו מתערבבים עם ג׳אנק פוד, כאשר הם מונחים אלו לצד אלו ומתמזגים לסעודה אחת גדולה בה תרבויות וטעמים משתלבים אך כל תרבות שומרת על זהותה. עצם המפגש בסעודה מייצר משהו חדש, משותף, המערער על הנחות יסוד ונרטיבים ישנים שאולי כבר אינם רלוונטיים לתקופה הזו, בה הנוער אוהב לאכול בעיקר המבורגר ופיצה.
אירועי השנה האחרונה, מבחוץ ומבפנים, העלו שאלות רבות. מפגש מחדש לאחר אירועי מאי הצריך תעוזה, פתיחות וכנות לצד נכונות לא לתת לחוץ הכועס והמסית לחדור פנימה. הקבוצה הבינה כי עליה למצוא דרך להתמודד עם קושי ואי-הסכמה, להתבונן יחד ולדון בבעיות ובדילמות הקיימות בחברה הישראלית המשותפת.

'בעיניים אחרות', תכנית הצילום המשותפת לבני נוער יהודים וערבים, פותחה בגבעת חביבה במרכז המשותף לאמנות בשנת 2000, לפני 22 שנה. מאז ועד היום, מדי שנה לומדים יחד בני נוער במשך שנה שלמה את שפת הצילום; דרכה הם לומדים להתבונן בעיניים חדשות על הצד השני, לעומק ולא רק לרוחב, על המשותף ולא רק על השונה ועל היותם, מעל לכל, בעלי עניין ומיקוד משותפים מעצם היותם בני נוער. באותה נשימה, הם יודעים שהם דור העתיד של המדינה שלנו ושאם רק יבחרו בכך, הם יכולים להיות מנהיגי המחר.

ענת לידרור, אוצרת ראשית, גלריה גבעת חביבה לאמנות

מפתחים, מנחים ושותפי התכנית לאורך הדרך:
אתי עמרם, ראוף אבו פאנה, תמר אבני שליט, ראמה יזמה, שמחה אייכלר, ענת לידרור, תו שגיא, ג'ינאן חלבי, דנה פרידלנדר, יארה ביאדסה.

אוצרות:
ג'ינאן חלבי ודנה פרידלנדר

לוגו של וואטסאפ