EN

דו קיום בצילום

התחרות דו קיום בצילום התקיימה שלושה חודשים בלבד אחרי אירועי מאי 2021, שהתאפיינו במהומות אלימות בערים מעורבות בישראל, ובהשפעת אירועים אלו. הצילום ככלי חוצה מגזרים ומגדרים, שאינו דורש מלל או תרגום, שימש פלטפורמה לקרוא לצלמות וצלמים לבטא את מורכבותם של החיים בחברה משותפת. המשתתפים והמשתתפות בתחרות ביטאו בדרכים יצירתיות את המגוון החברתי, המציאות הפוליטית, הפערים והקיטוב לצד חמלה ומהלכים לאיחוי הקרעים. בתערוכה מציגים שלושת זוכי התחרות, שעבודותיהם השונות כל כך זו מזו מביאות כולן לקדמת הבמה את המפגש האישי והאנושי על פני הלאומי והרשמי, ומייצרות שיח אינטימי ומלא תקווה.
התחרות והתערוכה בשיתוף שגרירות הרפובליקה הפדרלית של גרמניה, תל אביב
הזוכים בתחרות:
מקום ראשון – שי בן ארי
מקום שני – שי אלוני
מקום שלישי – אסף פרדימן

תודה מיוחדת לצוות השיפוט:
מסי מסרק אייצק, מנהלת תוכנית המשפט ההומניטארי הבינלאומי ורכזת חינוך נגד גזענות, האגודה לזכויות האזרח
אניסה אשקר, אמנית רב תחומית
חאדר ושאח, אמן
יערה רז חקלאי, אוצרת פסטיבל הצילום הבינלאומי ומנהלת תוכן, PHOTO IS:RAEL
ריכרד האיאטו יאמאטו, נספח לענייני תרבות וראש מחלקת תרבות, שגרירות הרפובליקה הפדרלית של גרמניה, תל אביב
מירה עווד, זמרת, מלחינה, שחקנית ומנחת טלוויזיה
מיכל שפירא, מעצבת, אוצרת ויזמית של גלריה 3X3 לאמנות חברתית

תמ״א תקוותנו | אסף פרידמן
אסף פרידמן, רעייתו שרון והפעוט נועם גרים למעלה משנה בתוך אתר בנייה רועש ומאובק. המחשבה הייתה ששווה לסבול קצת כדי להרוויח דירה רחבה יותר. בפועל, התקלות, הסגרים, האזעקות בימי המבצע הצבאי והקשיים הפיזיים הרבים גיבשו את השכנים ואת הפועלים לכדי קהילה מרגשת, שופעת רגעים של חסד ואנושיות.

21-58 | שי בן ארי
שי בן ארי יוצרת מפגשים בין ההיסטוריה הפרטית והלאומית על ידי חיבור צילומים משני ארכיונים שונים. הראשון הינו מבחר צילומים מתוך הספר ״עשור לישראל״ (1958), החוגג את העשור הראשון למדינה, ואילו השני הוא ארכיון צילומים אישיים שלה, המתעדים רגעים ומקומות יומיומיים. התמונות האישיות מונחות על גבי עמודי הספר, והתוצר הוא צילום חדש אשר בוחן את הפער בין ההבטחה של ישראל הצעירה ובין מציאות היום-יום, ומשווה בין המיתי לקיים.

ללא גבולות | שי אלוני
במדינה עם חברה משותפת ומורכבות אתנית ולאומית רוויית מתח, לא פעם נוצרת נקודת מפגש מלאת חום ותקווה ואף ניצתת אהבה בין בני זוג השונים בדתם, במוצאם ובסביבתם החברתית. הפרויקט הדוקומנטרי של אלוני מתעד משפחות ערביות-יהודיות מעורבות המתמודדות עם הקשיים הכרוכים בניהול יחסים מסוג זה. חיי היום-יום והמציאות הפוליטית המורכבת מציבים בפניהם ובפני ילדיהם אתגרים לא פשוטים, אשר נוגעים בעצבי ליבת הסכסוך שבין שני העמים.
נורית ורב סרן גיא (מוסטפא) גדיר עם בתם אייה, כפר ביר אל מכסור, 2008
נחמה ויצחק (האשם שיבלי) שובל, מושב ברק, 2007
לילה (הלן, לאה ברשצקי) ואחמד פאלח אבו רג'א ג'בארין, אום אל פחם, 2012

 

צילום עליון: שי בן ארי

 

לוגו של וואטסאפ