EN

אלחנדרו צ'אסקילברג | המבוך

בין הרי פטגוניה שוכן מבוך סודי שגודל על ידי בני הזוג קלאודיו לוי ודוריס רומרה. בשנת 2014 יצא אלחנדרו צ'אסקילברג לטיול עם בתו במבוך, שם הופתע מהשפעתו המהפנטת על המשוטטים בו ומהאיכויות הטרנספורמטיביות שלו כמרחב על-זמני ובדיוני. בפרויקט צילומי לילה שארך כשנתיים, גייס את ניסיונו והשכלתו בתחום הקולנוע וביים סצנות מושכות ומפתות, המזמינות את הצופה לחוות מחדש את המבוך כמסע דרמטי מכושף וקסום.

_______

בין הרי פטגוניה שוכן מבוך סודי שגודל וטופח במשך כשני עשורים על ידי בני הזוג קלאודיו לוי ודוריס רומרה. בני הזוג גידלו את המבוך על אדמות שנפגעו משרפות ענק בסוף שנות ה 80' כמחווה של תרבות-נגד וכברית אוהבים ביניהם. בשנת 2014 יצא אלחנדרו צ'אסקילברג (1977, בואנוס איירס) לטיול עם בתו בת השנה וחצי במבוך. עם היכנסו למבוך, הופתע צ'אסקילברג מהשפעתו המהפנטת על המשוטטים בו: נדמה היה לו שהילדים הפכו ליצורים אגדתיים והמבוגרים הפכו בתורם לילדים. האיכות הטרנספורמטיבית של המבוך כמרחב על-זמני ובדיוני הובילה אותו ליצור בתוכו פרויקט צילומי ממוקד, שארך כשנתיים.
ההיקסמות של צ'אסקילברג השפיעה על האופן בו חיבר בפרויקט בין אמנות אדמה, צילום לילי, צילום פורטרטים ובימוי. בסדרת הצילומים הראשונה שיצר, האופי החידתי והמכושף של המבוך בא לידי ביטוי בעבודה עם פנסים מסוגים שונים לאור ירח בלבד ובחשיפה ארוכה של כ-10 דקות. עם זאת, תיעוד המבוך לא סיפק את צ'אסקילברג והוא החליט לגייס את ההשכלה והמיומנויות שלו כצלם קולנוע. בהשראת הסרט הניצוץ של סטנלי קובריק, העמוס בדימויים של מבוכים ממשיים ונפשיים ומסתיים בסצנת המרדף המפורסמת בתוך מבוך מושלג, לקח על עצמו צ'אסקילברג תפקיד של במאי. הוא יצר סצנות, ביים תנועה של אנשים, השתמש בלפידים, צבע עצים ויצר דימויים מושכים ומפתים.
האיכות הדרמטית מהוה טביעת אצבע אמנותית בכל הסדרות שצילם צ'אסקילברג עד כה. הצילומים הליליים והצבעוניות הייחודית לו באים לידי ביטוי גם בסדרה זו, המתאפיינת במבע סיפורי השולח את הצופה למחוזות הדמיון.

התערוכה בשיתוף שגרירות ארגנטינה

מציג:
אלחנדרו צ'אסקילברג

אוצרת:
מיכל בהרב עוזרד

לוגו של וואטסאפ