EN

ורוד עתיק الزهري العتيق | ארנסט קופיאנס إرنست كوبيانز

"ורוד עתיק" הוא מחווה לחברי קהילת הלהטב״ק בגיל השלישי. הודות למאבקם של הדורות הקודמים והאמנציפציה שהגיעה בעקבותיו, קהילת הלהטב״ק בהולנד זוכה לשוויון כמעט מלא בפני החוק. אבל חופש זה הוא שברירי וההתקדמות שהושגה לא תימשך באופן אוטומטי. עדיין יש אפליה ואלימות נגד הקהילה הלהטב״קית, אפילו בשנת 2022, לא כולם מקבלים שאהבה, מגדר ומין הינם נזילים. יש מקרים בהם חברים מהקהילה הגאה, שנאבקו לאורך כל חייהם הבוגרים למען נראות וקבלה, "נעלמים" חזרה אל תוך הארון עת הם עוברים לחיות במוסד טיפולי שבו הם אינם יכולים לבחור עם מי הם גרים. כל עוד אנחנו יכולים, חשוב שנכיר ונספר את חוויות החיים העשירות של הדורות שקדמו לנו.
ארנסט קופיאנס ראיין וצילם שלושים פורטרטים של בני הקהילה הגאה בגילאי שבעים ומעלה. העבודה על הפרויקט גרמה לו, כגבר גאה, להיות מודע עוד יותר לכתפיים החזקות והאמיצות שעליהן אנו עומדים. על כך הוא רוצה להודות לכל הגיבורים שלקחו חלק והסכימו לספר את סיפורם. הם מהווים השראה לדורות הבאים ובזכותם לחברי הקהילה הגאה זוכים לנראות. ונראות היא הכרחית עבור קבלה.
תודה לקרן Open Mind, לארכיון העיר אמסטרדם, ולכל שאר הגופים שאימצו אל חיקם את הפרויקט.

בשיתוף שגרירות הולנד בישראל

"الزهري العتيق" هو تكريم لأعضاء مجتمع الميم من الكهول. بفضل نضال الأجيال السابقة والتحرر الذي تلاه، يتمتع مجتمع الميم في هولندا بالمساواة الكاملة تقريبًا أمام القانون. لكن هذه الحرية هي هشة ووجودها منوط بالعمل، ولا يمكن للخلاص الذي تم تحقيقه أن يستمر تلقائيًا. لا يزال هناك تمييز وعنف ضد مجتمع الميم، حتى في عام 2022، لا يقبل الجميع أن الجنس والجندر والحب قابلين للذوبان. في بعض الأحيان، من المعروف أن أولئك الذين قاتلوا من أجل الظهور والقبول طوال حياتهم، يمكنهم أحيانًا "الاختفاء" مرة أخرى في الخزانة بمجرد انتقالهم للعيش في مرفق رعاية حيث لا يمكنهم اختيار من يعيشون معهم. من المهم للغاية – طالما استطعنا – التفكير في تجارب الحياة الثرية للأجيال التي سبقتنا.
أجرى إرنست كوبيانز مقابلات وصور ثلاثين صورة لمجتمع المثليين الذين تتراوح أعمارهم بين السبعين وما فوق. العمل في المشروع جعله، كرجل فخور، أكثر وعياً بالأكتاف القوية والشجاعة التي نقف عليها. لذلك يريد أن يشكر جميع الأبطال الذين شاركوا ووافقوا على سرد قصتهم. إنهم مصدر إلهام للأجيال القادمة وبفضلهم يكتسب أعضاء مجتمع المثليين رؤية. والرؤية ضرورية للقبول.
يطلب الفنان أن يعرب عن تقديره لمؤسسة Open Mind، وأرشيف مدينة أمستردام، وجميع الكيانات الأخرى التي تبنت هذا المشروع الخاص.

المعرض بالتعاون مع السفارة الهولاندية

לוגו של וואטסאפ