EN

חיבור מצולם PHOTO IS:RAEL

השמעת קולה של אוכלוסיית הגיל השלישי בימי מגפת הקורונה

 

הפרויקט חיבור מצולם נהגה עם פרוץ מגפת הקורונה, כשהסגר הכפוי ניתק באבחה אחת את בנות ובני הגיל השלישי ממעגלי החיים ומכל פעילותם. עד לפרוץ מגפת הקורונה, קיים צוות PHOTO IS:RAEL תכנית ייחודית ופורצת דרך להעצמת אוכלוסיית הגיל השלישי, בבתי אבות ובמועדוני יום, אשר נסגרו בעקבות ההנחיות. הקשישים שהשתתפו בתוכנית זו נותרו בפתאומיות ללא כל מענה חברתי. אוכלוסיית הגיל השלישי בישראל מונה מעל למיליון איש, 23% מתוכם חיים בגפם. מנתוני הג'וינט עולה כי שליש מהם מדווחים על בדידות בימים כתיקונם, על אחת כמה וכמה בתקופה זו, שבה נאלצו להישאר בבתים באופן מוחלט וממושך. מצב זה הוביל ליוזמה להשתמש בשפת הצילום ככלי להפגת הבדידות של אוכלוסייה זו. בחודש אפריל יזמנו בעזרת עשרות מתנדבים את הפרויקט חיבור מצולם במטרה לסייע להפיג את בדידות אוכלוסיית הקשישים באמצעות יצירת קהילות מקוונות, העצמה והשמעת קולם בימים של ריחוק חברתי ובידוד.

עם השקת הפרויקט, התבהר במהירות כי הפער הטכנולוגי של אוכלוסייה זו הוא אחד הגורמים לריחוק וראשית חשוב לצמצם אותו בלימוד והכשרת בני הדור השלישי לשימוש באמצעים טכנולוגיים. אלפי קשישים עברו הדרכות לשימוש בזום, בוואטסאפ, צילום במצלמת הנייד ואפילו בתוכנות עריכת תמונות למיניהן. צמצום הפער הטכנולוגי כבר בעצמו תרם ליצירת חיבור בין הדור השלישי לבני משפחתם ולצמצום המרחק הבין־דורי. במהלך הפרויקט, נפגשת הקבוצה בכל שבוע, מעלה נושאים חשובים לחברי הקבוצה, מצלמת וכותבת טקסטים. יחדיו, הם משמיעים את קולה של הקבוצה ומספרים את סיפורה. בחלוף החודשים נוצרו בזכות הפרויקט קהילות חדשות וחיבורים אנושיים ביותר מ־160 ישובים ברחבי ישראל – מצפון ודרום, מזרח ומערב, מהערים ומהעיירות, קיבוצים ומושבים. פסיפס ישראלי צבעוני ומגוון מעין כמוהו. ההיכרויות הולידו חברויות וכשהמצב מאפשר, גם פגישות מרגשות בין מי שראו זה את זה מעל גבי מסכים במשך חודשים.

תודות ל־150 מנחים- מתנדבים, תמיכת ארגונים ותורמים עצמאים, בימים אלו משתתפים בפרויקט כ־1500 קשישים ב־120 קהילות מקוונות. כאן בפסטיבל הצילום ה־8, מושמע קולה של אוכלוסיית ההורים, הסבים והסבתות של כולנו.

מנהל הפעילות החברתית ואוצר התערוכה: אמיר דורי.

אוצרי התערוכה: אמיר דורי ואורה בן יורם.

מנחים מקצועיים: ד"ר רבקה הלל לביאן, מיכל שביב, עדנה בן דור, אורן לבון, בילי לוטן, טלי גרנות, רונית כהן, יעל ליכטנשטיין.

תומכים בפרויקט: ג'וינט אשל, קרן הורביץ, בנק לאומי, מגדל, קרנות הביטוח הלאומי, חברת אדמה, השגרירות האמריקאית, עיריית תל אביב, דיגיתל.

תורמים לפרויקט: יצחק גורן, שלום שפילמן, ציון בהלול, תלי עידן, מתי קרפ, אדלסברג שבתאי, יעל ליכטנשטיין, דלית שחם, מירי נגלר, ימי צימרמן, פליקס דהאן, עפרה מורן קורניק, כנרת גל און, שירה מושקין, ענת ריבא, ורדה כרמלי, יפית פלוזניק, ספירית ברק, ישראל ואסתר גורן, סרג׳ ביטבול, אילן כהן, עדינה אבן זוהר.

התרומה מוכרת עבור קבלת החזר מס בישראל (סעיף 46)
עזרו לנו להמשיך להשמיע את קולם ולהפיג את בדידותם*

תמכו בנו כדי להמשיך את פעילות הפרויקט

צילום: "רוצה לצאת, די לטרנינג ולסגר״ סמדר זק, משתתפת בפרויקט ״צילום מחובר״

לשמיעת אודיו אודות התערוכה לפי קבוצות לחצו על השם המבוקש:

אבי ולנסי – קבוצת לילך צח
רותי מיוחס – קבוצת לילך צח
יחזקאל זילברשטיין מנחה בילי ועדנה
נאוה אדלשטיין וליאורה כהן
אלה הרמתי- מנחה שושנה גנז
עתליה אייל- מנחה נאוה
גילה צפריר
תמר מצפי

רחל טאוס – קבוצת טלי גרנות
מלכה אליהו קוסוביץ (קבוצץ ציפי אור)
קרן ציון מנחה
יעל מילר מקבוצת יעל גרנות
רונית בן דוד מקבוצת חן טיטיון
אמירה ברדה מקבוצה של חן טיטיון
מיכל רינות
ג'ודי גלזר מקבוצה של חן טיטיון

לוגו של וואטסאפ