EN

עמותת "הלל – יוצאים בשאלה" | נכנסים לפריים

עם עזיבתם את החברה החרדית, מאבדים רבים מהיוצאים בשאלה את מעגלי התמיכה המשפחתיים והחברתיים שסביבם. ללא השכלה או תעסוקה ומבלי להכיר קודים חברתיים בסיסיים, הם עשויים למצוא את עצמם במצוקה נפשית וכלכלית ואף ללא קורת גג. תהליך היציאה בשאלה רצוף מהמורות ותחושות של תלישות וזרות.

 

בתערוכה זו מציגים 33 יוצאים ויוצאות בשאלה את הצילומים שיצרו במסגרת הפעילות החברתית של PHOTO IS:RAEL, המקדמת את השמעת קולם של המשתתפים בשפת הצילום. במפגשי הצילום הם מבטאים את הקשיים, החלומות, המשאלות וההתמודדויות היום-יומיות שלהם. משתתפי התוכנית מתעדים, מביימים, ומעבירים באמצעות תמונה וטקסט מסרים אישיים וחברתיים בוערים, וכך מבקשים לעורר מודעות ולקבל הכרה חברתית במצבם העדין. בכנות רבה הם חושפים את סיפוריהם האמיצים והמרגשים, הופכים את שקיפותם לדימוי נוכח, מנציחים את מציאות חייהם ומתעדים את סיפורה של קהילה שלמה.
מתוך הצילומים והציטוטים בתערוכה עולים נושאים המעסיקים את היוצאים בשאלה, ביניהם קשיי ההתאקלמות והקבלה בחברה החילונית לצד הצורך בבנייה מחודשת של זהותם ותחושת השייכות שלהם. מעל הכל, הצלמים מבטאים אופטימיות, כוח ואמונה בעצמם. קשיי ההשתלבות בחברה החילונית הם הם הכוח המניע המקדם אותם בנחישות לאורך התהליך, שהינו מסע מורכב שאלו שיוצאים אליו מוצאים בקרבם את הכוחות להתמודד ולצלוח אותו.

 

עמותת "הלל – יוצאים בשאלה" מסייעת מזה 30 שנה ליוצאים ויוצאות בשאלה מן המגזר החרדי להשתלב בחברה הישראלית. מאז הקמתה בשנת 1991, סייעה “הלל” לאלפי יוצאות ויוצאים להשתלב בחברה החילונית בהצלחה: למצוא דיור, לשרת בצבא או בשירות לאומי, להשלים פערי השכלה אדירים, לפתח קריירה מצליחה ולחיות חיים מלאי משמעות וסיפוק.
החזון של "הלל – יוצאים בשאלה" הוא חברה ישראלית שבה לכל צעירה וצעיר חרדיים יש יכולת לבחור בחופשיות את דרכן.ם ואורח חייהן.ם, תוך מימוש עצמי מלא. הייעוד של "הלל – יוצאים בשאלה" הוא לשמש קהילה המקבלת לתוכה יוצאות ויוצאים בשאלה מן המגזר החרדי ולסייע להן.ם להשתלב בהצלחה בחברה הישראלית.
פעילות העמותה מתבצעת בשיתוף עם משרד הרווחה במרכזי העמותה בירושלים, תל אביב, חיפה וצפת, וכן במקלטי חירום ייחודיים. צוות העמותה, יחד עם המתנדבים הרבים שלה, מעניקים ייעוץ וסיוע ליוצאים וליוצאות במגוון תחומים: יעוץ וליווי אישיים, דיור, השכלה, תעסוקה, מפגשים חברתיים ופעילויות תרבות, שירות צבאי או לאומי ומענה ליוצאים.ות חד-הוריים.

להרשמה לאירוע המקוון במסגרת פסטיבל 2021:
VOICES MAKE THE MOVEMENT- WE ARE THE YOTSIM
לחצו כאן

מציגים:
בינה ברויט, מאיר בינדר, חנה ואנונו, משה יוסף, רוני נאמן

לוגו של וואטסאפ