EN

פטרוט קלינסקו – הים השחור (2020)

הים השחור נמצא במוקד מאות שנות לחימה, תהפוכות ודרמות היסטוריות. זהו אתר של משטרים טוטליטריים ודמוקרטיות צעירות, כור היתוך של מיעוטים אתניים והמקום שבו נפגשים אירופה, אסיה והמזרח התיכון. מימיו, חופיו והיבשה סביבו עברו תמורות משמעותיות כשמדינות הסביבה ניסו לאלף, לעצב מחדש ולחזק את האזורים סביב החוף, תוך ניצול משאביו לסחר, ביטחון ותיירות. בזמן שאוקראינה, מולדובה וגאורגיה לכודות בסכסוכים קפואים, עבר מסך הברזל מזרחה לים השחור.
אולם במשך דורות, תושבי המדינות סביב לים עבדו קשה במהלך כל השנה עם חלום אחד: לבלות את החופשה על חופיו. החופים והמים שלו הם הפרס של מיליונים שנוהרים לחוף הים מדי קיץ.
מאז 2010 מתעד פטרוט קלינסקו את תפקידו של הים השחור במדינות וברפובליקות הבדלניות החולקות אותו. כל החופים עדיין נושאים את עקבות הסכסוכים ההיסטוריים: מבונקרים ממלחמת העולם השנייה שהפכו לברים ברומניה ועד לחופים חוליים שהופגזו בשנות התשעים באבחזיה, שבקיץ עמוסה בתיירים רוסים. כאן, שרידי ספינות קרב, מפגני עוצמה ימית ומשחקי מלחמה הם רקע לימי ארוכים של התיירים בשמש על חוף הים, בנוף שבו תרבות פנאי ומתחים נשזרים זה בזה.

 

בשיתוף מכון התרבות הרומני

 

אוצרת:
מיה ענר

מציג:
פטרוט קלינסקו

לוגו של וואטסאפ