EN

תערוכת קהילת הצלמים 2021

המצלמה היא כלי להתבוננות אסתטית על המציאות, ומאפשרת לצלמ.ת לבטא את היופי הקיים בתופעות שונות. אידיאל היופי בצילום הוא עקרון אמנותי סובייקטיבי שקיים בתודעת היוצרים ובדרך שבה הם תופסים את העולם מבעד לעדשת המצלמה.
"אין זה מקרה שצלם נעשה צלם," כתבה דורותיאה לאנג. חברי קהילת הצלמים של PHOTO IS:RAEL חיים את הצילום, מדברים צילום ולומדים את שפת הצילום מאמנים וצלמים מובילים על מנת להעמיק את היכרותם עם עולם הצילום ושפתו בסביבה תומכת. חברי הקבוצה נפגשים דרך קבע, משתפים את עבודותיהם, מנהלים דיונים פוריים ומבקרים בתערוכות צילום. מפגשים אלה הם צוהר ללימוד והעשרה בנושאים רבים, ובהם: טכניקה, חומרים, תהליכי יצירה, שלבי תכנון של פרויקט צילום ואמצעים לביטוי רגשות, מחשבות ודעות.
תערוכה זו מבקשת להציג את העשייה המגוונת ונקודת המבט הייחודית של כל אחד מחברי קהילת הצלמים של PHOTO IS:RAEL. נוסף על התוכנית השנתית, חברי הקהילה לוקחים חלק בפעילות החברתית דרך שפת הצילום של PHOTO IS:RAEL. הפעילות נערכת, בין השאר, בקהילות מוחלשות ברחבי הארץ, ומאפשרת שיח חברתי ויצירת גשר ביניהן לבין כלל הציבור.

קהילת הצלמים של PHOTO IS:RAEL מחברת בין צלמים חובבים ומקצועיים כאחד, אשר מחפשים אחר מקורות השראה ודרכים להרחיב את הדעת. חברי הקהילה נפגשים באופן רציף מדי חודש, מדברים על צילום, פוגשים אמנים ישראלים מובילים ויוצאים לסיורים במוזיאונים וגלריות על מנת להכיר את שדה הצילום המקומי לעומק.
במהלך השנה, במסגרת מפגשי הקהילה, מציגים החברים את עבודותיהם בפני חברי הקבוצה, מקבלים פידבק מקצועי בסביבה תומכת וכך מקדמים את תהליך היצירה האישי שלהם. באירוע השיא של השנה, פסטיבל הצילום הבינלאומי, חברי הקהילה מציגים את עבודותיהם וזוכים לחשיפה משמעותית בפני עשרות אלפי אנשים.

צילום עליון: שרון גיל

אוצרת:
כנרת פלטי

מציגים:
לימור כהן (אוצרת: שגית זלוף נמיר), דרורית צ'צ'יק, עדו הלוי, ורדה כרמלי, יפה כפיר-סימון, דתיה בן דור, רונית שפירו, שרון גיל, ז'ק פלדפבר, סימון שפאק ספראן, טלי נבו, נעמה שחר, חיים ברמן, יפית פלוזניק, ז'קלין תלם, שירה מושקין

לוגו של וואטסאפ