EN

קבוצת רעות, פנימיית רננים

קבוצת רעות הינה קבוצה אחת מתוך חמש עשרה קבוצות בפנימיית רננים ומיועדת לבנות עם צרכים בתחום הרגשי והנפשי. בקבוצה בנות בגילאי 9-13.
הפעילות מתקיימת מידי שבוע במהלך השנה ומאפשרת ביטוי לתהליכים הרגשיים של הבנות, למשל תקופת מעבר של סיום שנה, פרידה מחלק מהבנות וחלק מנשות הצוות. במפגשים קיבלו ביטוי היחסים בעת פרידה בצילום ובמילים. הבנות הביעו עצב, געגוע, דאגה, כעס ואכזבה וגם התרגשות ושמחה. ניתן היה להרגיש ביחסים האינטימיים שהתפתחו בקבוצה בין הבנות ובין הבנות לצוות. אינטימיות מכילה ומחזקת.
לאחר חופשת הקיץ הקבוצה משתנה, בנות חדשות משתלבות בקבוצה, בנות שנת שירות חדשות מצטרפות לצוות ואם הבית והמדריכה הוותיקות מגויסות לתקופה של קליטה ושילוב הבנות החדשות וביסוס היחסים בצוות. בנקודת זמן זו מפגשי הצילום מאפשרים ביטוי ליחסים בשלב החדש, שלב ההתחלה. מתקיימות שיחות וצלומים בנושאים: מה נדרש כדי ליצור קשר? מה מחזק יחסים וקשר בקבוצה? איך זה מרגיש לנסות ולהשתלב בקבוצה כאשר יש עזרה מבפנים וכאשר אין?
הפעילות הצילומית מאפשרת למשתתפות ביטוי עצמי, דיאלוג, העצמה, שחרור וכיף. כל אלה מסייעים להידוק היחסים בין הבנות בקבוצה ובין הבנות לצוות הפנימייה.

שנת פעילות: 2017-2019
מיקום: זכרון יעקב
ארגון שותף: פנימיית רננים
אופי הקהילה: נוער בסיכון
כמות משתתפים בפעילות: 25
גיל המשתתפים: 9-13
מנחות PHOTO IS:VOICE: עדנה בן דרור וסמדר אהרוני.

מדברי המנחה: " בפעילות השבועית התהדקו היחסים בין בנות. צילומים שהתבצעו בעבודה משותפת של זוגות קרבו בין בנות שבד"כ לא נהגו להיות ביחד קרבו וסייעו להכיר פן חדש ויצירתי בכל אחת מהן, להתבונן ביחד בצילומים, להתלהב ולפרגן. הבנות צילמו זו את זו צילומי פורטרטים, משימה שדרשה אינטימיות, שיתוף פעולה ובאו בה לידי ביטוי הרבה מאוד יצירתיות. הבנות אהבו מאוד את תהליך הצילום ואת התוצר".

צילמה: שיראל

לוגו של וואטסאפ